[R-br] Espaços em branco

Fátima Lima Paula fatima.lima.paula em gmail.com
Quarta Abril 17 11:06:12 BRT 2013

Rodrigo, eu fiz o trim anteriomente.
Olha o que está escrito no manual do R:
Note

Other applications have varying abilities to read the data types used here.
Microsoft Access reads "numeric", "integer", "character" and "Date" fields,
including recognizing missing values, but not "logical" (read as 0,-1).
Microsoft Excel understood all possible types but did not interpret missing
values in character fields correctly (showing them as character nuls).

Será que não tem solução para isso, ainda?